Často kladené otázky

Obsah

Otázky a odpovede

Čo robiť, keď spojenie na SMTP server nefunguje?


Prečítajte si, aké sú najčastejšie príčiny nefunkčnosti pripojenia na server pre odchádzajúcu poštu (SMTP). Ako nastaviť emailové konto (SMTP)?

Ako sa vyhnúť označeniu emailu za spam?

Prečítajte si odporúčania, ako sa vyhnúť označeniu emailu za spam.

Je možné používať softvér SenderMatic zadarmo?


Áno, kedykoľvek si ho môžete bezplatne stiahnuť a používať po časovo neobmedzenú dobu.
Pre viac informácií si pozrite rozdiely medzi platenými a bezplatnou verziou programu SenderMatic.

Program SenderMatic sa nevie pripojiť na MS SQL databázu.

S veľkou pravdepodobnosťou Microsoft SQL server nepracuje správne alebo nie je korektne nainštalovaný. Skontrolujte, prosím, funkčnosť MS SQL servera, prípadne ho skúste preinštalovať (nainštalovať) manuálne..

Neobdržali sme licenciu do 48 hodín od prebehnutia platby.

V prvom rade si prosím skontrolujte spamovú zložku vášho emailového konta, ktoré ste uviedli pri nákupe. Ak ste licenciu nenašli, kontaktujte prosím našu podporu zákazníkom.

Ako neposielať SPAM? Ako sa nedostať na blacklist?

Pri rozosielaní veľkého množstva rovnakých správ v rámci marketingovej kampane sa môže stať, že váš SMTP server bude zaradený na čiernu listinu, tzv blacklist. Dostanete teda označenie rozosielateľa nevyžiadanej pošty a vaše správy sa nedostanú ku konečnému príjemcovi.

Najskôr je potrebné objasniť ako váš e-mail dostane nálepku spam. Stať sa tak môže automaticky napríklad prostredníctvom filtrov na e-mailových serveroch poskytovateľov internetových služieb, lokálnych firemných serveroch, antivírových softvérov s antispamovou ochranou alebo prostredníctvom integrovaného filtra emailového klienta (Thunderbird, Outlook…).

Príjemca môže správu označiť ako SPAM aj ručne. Jeden z dôvodov môže byť chýbajúca možnosť odhlásenia, alebo vašu správu takto označí príjemca napriek tomu, že sa na odber správ registroval a má možnosť odhlásenia.

Z predchádzajúcich informácií vyplýva, že stopercentné riešenie voči vášmu zaradeniu na čiernu listinu neexistuje. Nasledujúce odporúčania vám však pomôžu predchádzať negatívnemu hodnoteniu SPAM-ovými filtrami a vaše správy budú s vysokou pravdepodobnosťou doručené:

  • odosielajte len vyžiadané správy
  • využívajte personalizáciu správ – vkladajte do nich oslovenie, meno príjemcu...
  • v správe sa snažte používať viac textov ako obrázkov
  • okrem html používajte v správe aj čistý text
  • predmet správy nepíšte čisto s veľkými písmenami
  • nepoužívajte v texte slová ako sú sex, viagra, milionár... , ktoré sa často vyskytujú v SPAM-och.
  • pred odosielaním skontrolujte systémový dátum
    (Nekorektný dátum napríklad z budúcnosti môže tiež negatívne ovplyvniť hodnotenie správy)
  • príjemca správy musí mať možnosť odhlásenia z odberu správ
  • pred odosielaním kampane využite zabudovanú kontrolu SpamAssassin priamo v softvéri EMASender, ktorá ohodnotí, či vaša e-mailová správa nemá znaky SPAM-u

To, či sa vaša adresa nedostala napriek všetkej snahe na blacklist, si môžete overiť napríklad na tejto adrese http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx .
O vyradenie z blacklistov je možné požiadať tu: http://www.spamhaus.org/lookup/

Príručka pre hromadné posielanie emailov od Google.